ParoDental

Kompletní péče o Váš chrup

Parodontologie

Parodontologie je specializovaný obor zubního lékařství, který se věnuje zdraví podpůrných tkání zubu (dásni, závěsným vazům a kosti). Poškození těchto tkání vede k postupnému uvolňování zubu, až k jeho ztrátě. V naší populaci je parodontóza (společně se zubním kazem a jeho komplikacemi) nejčastější příčinou ztráty zubů. Zubní kaz dominuje u mladších pacientů, parodontóza je hlavní příčinou ztráty zubů u pacientů ve věku kolem 40 let a výše.

Návštěvu parodontologa proto neodkládejte a nechte se preventivně vyšetřit. Čím dříve se Váš problém se zánětem podpůrných tkání zubu zjistí, tím lépe se léčí.

•  Jaké jsou varovné projevy toho, že mám parodontózu?

Projevů je mnoho. U většiny pacientů vzniká parodontóza na podkladě dlouhodobě neléčeného zánětu dásní. Ke krvácení dásní se později přidávají i ústup dásní s odhalováním krčků zubů, zápach z úst, sklon zubů, zvýšená viklavost zubů a další. Z vlastní zkušenosti mohu také potvrdit, že problémy s parodontózou jsou do určité míry vázané familiárně. Důvodem je jednak genetika, ale větší roli v rodině hrají i podobné zlozvyky, či chyby při čištění zubů.

Parodontóza, ani zánět dásní ovšem nebolí! U velké části pacientů proto bývají diagnostikovány až pozdní fáze, kde možnosti léčby nejsou tak dobré.

• Kolik stojí vyšetření?

jsme pracoviště, které patří mezi smluvní pracoviště zdravotních pojišťoven pro obor parodontologie. To znamená, že vyšetření je plně hrazené ze zdravotního pojištění.

• Jak probíhá první návštěva
Cílem první návštěvy je vyšetření, zda opravdu trpíte některým onemocněním parodontu a v jakém rozsahu. Vyšetření je nebolestivé a celá první návštěva trvá zhruba 30-45minut. Během první návštěvy Vám vše vysvětlíme - jaká je podstata onemocnění, jaký je rozsah poškození, jaký bude další postup a jaká je prognóza.

• Co k vyšetření potřebuji

Potřeba je pouze žádanka od vašeho zubního lékaře na vyšetření u parodontologa a platná kartička zdravotní pojišťovny.

• Pokud ještě váhám, zda se objednat?
Myslete na to, že jakýkoliv trvající zánět, může mít vliv i na jiné tkáně v těle. Dnes víme, že neléčená parodontóza jednoznačně zhoršuje stav diabetu (cukrovky), znamená vyšší riziko infarktu a jiných kardiovaskulárních chorob, vážné riziko představuje pro pacienty po implantaci kloubní endoprotézy, pro pacienty s umělými srdečními chlopněmi, poruchou obranyschopnosti a mnohé další. Spektrum onemocnění, na které má neléčená parodontóza svůj negativní vliv, se stále rozšiřuje.